Els estudiants de doble Grau d’Educació d’Infantil i Primària realitzen un intercanvi amb la Universitat de Winchester

Sin título

Imatge 1

El 2010, fruit d’una estada de recerca a la Universitat de Winchester, vam formalitzar un conveni Erasmus que ha permès durant aquests 5 anys intercanvis entre professorat i estudiantat en el marc de la titulació de mestre de primària, coordinat des de la matèria de Processos i Contextos Educatius II. Aquesta matèria de caràcter pedagògic esdevé l’espai híbrid per concretar una proposta transdisciplinarentre diferents matèries del pla d’estudis: Geografia i Història de Catalunya, Didàctica de les Ciències socials, Llengües… Això ha permès que aquest curs 2015-2016, 9 estudiants i 5 professors duguin a terme una estada a la Universitat de Winchester (Regne Unit) en el marc del programa d’internacionalització dels estudis de la nostra facultat.

Sin título1

Imatge 2

 L’objectiu d’aquesta estada és compartir les experiències d’aprenentatge que es generen amb la metodologia d’aprendre a través de l’art contemporani, la qual permet construir aprenentatges des de la inter i transdisciplinarietat i amb els recursos comunitaris que el context ens ofereix. Entre les experiències d’aprenentatge realitzades al llarg de l’intercanvi s’han generat aprenentatges entorn al Cosmic Garden (imatge 1), la Cathedral Evensong (imatge 2), cementiri de Winchester, el campus universitari, jardins de la ciutat de Winchester a través dels quals han pogut establir relacions amb els processos d’aprenentatge que estan realitzant a la Universitat de Lleida. L’intercanvi també va permetre visitar l’escola d’Educació Infantil Wallisdean Infant School.

Sin título2

Imatge 3

La visita ens va permetre observar com treballa l’escola i fer relacions amb les escoles de pràctiques de Lleida. Al final del dia es treballa un espai híbrid juntament amb els mestres de l’escola on els alumnes exposen les seves sensacions i les relacions que han establert durant el dia entre els contextos de Lleida i Winchester.

Glòria Jové
Departament de Pedagogia i Psicologia
Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social
Universitat de Lleida